2010. november 11., csütörtök

Harry Potter VS Twilight


Kis hazánkban november 25-től indul útjára a Harry Potter Halál Ereklyéi I. része a mozikban, ami számunkra azért jelentős mert  a két mű rajongói tábora úgynevezett "harcot" indított egymás ellen.
A Twilight megjelenésekor hatalmas botrány gerjedt, miszerint Stephenie Meyer megpróbálta J.K. Rowling-ot leutánozni, szert tenni akkora vagyonra amivel ő rendelkezik. Ráadásul a Time magazin kikiáltotta Stephenie-t az új J.K Rowlingnak.

A vádak természetesen  elég silányak, hiszen ha megnézzük ki ne szeretne olyan gazdag és elismert lenni mint J.K. Rowling. A másik állításnál szinte az összes Twilight rajongó egymásra nézett, hogy ezt hogy gondolják!?- Hol véltek a HP rajongók hasonlóságot fel lelni a két könyvsorozatban. Hiszen az egyik varázsló tanoncokról szól, a másik pedig egy vámpír-ember szerelmi kapcsolatáról. Ami viszont valóban megegyzik a két könyvben, hogy az utolsó részt két részben fogják a nézők elé tálalni. Azt hiszem tényleg ez a legnagyobb hasonlóság, mondom ezt úgy hogy én nem olvastam még a HP-t, szóval próbálok pártatlan maradni.

Vitathatatlan hogy J.K. Rowling írási módszerei lenyűgözőek, nem hiába sikeres az egész  könyvsorozat ennyi év után is. Rajongói kitartóak, és igazán lelkesek, talán ezért is  döntöttek úgy hogy kicsit le kell rontani a  Twilight nézettségét, mert kicsit úgy érzik hogy méltő ellenfélre akadtak?- Majd kiderül,  de most itt van Stephenie Meyer, aki szintén rendelkezik nem kis rajongói táborral, emellett egy fantasztikus könyvsorozattal, aki egy interjúban beszélt a vádakról, a két könyvről stb...


"Azért érdekes dolog az összehasonlítás, mert szerintem könnyebb inkább összehasonlítani az én rajongóimat, az ő rajongóival.  Úgy gondolom, hogy mindketten rendelkezünk olyan emberekkel  akik  nagyon-nagyon lelkesek, és  mérföldeket képesek jönni, hogy lássanak, és látom hogy  mindenki nagyon törődik a karakterével. De a két ["Harry Potter" és a "Twilight"] történet annyira különböző"


"J.K. Rowling-ot mindenki szereti, ezért minden író kap  egy kis darabot, az ő közönségéből , "Meyer nevet. "Ez rettenetesen hízelgő lehet neki, de soha nem lesz még egy J.K Rowling,ő egy jelenség, ami nem fog megismétlődni."

Rowling nem igazán nyilatkozik a témában, gondolom ő is feleslegesnek találja hogy ilyennel is foglalkozzon.
Ettől függetlenül a rajongókat sem lehet elítélni, hiszen van aki az epres nyalókát szereti van aki a kólásat. :)

De azért persze a Moviefone kiváncsi arra hogy melyik rajongói tábor az erősebb, ahol most egyébként a HP áll jobban, de csak 10%-al vagyunk lemaradva, aki szeretne az szavazni, az itt megteheti--> Szavazás

És hogy a szavazáshoz megjöjjön a kedvetek még inkább, itt egy videó segítségül hogy kire is szavazz :D


Bella a legjobb eskü xD


2 megjegyzés:

  1. Érdekes valóban az összehasonlítás!!
    A sztoriban talán annyi a hasonlóság, hogy mindkét hősünknek van(nak) ellensége(i), akikkel többszörösen összeakad!! Nyilván ebből akad a kaland és izgalom is! Míg az Alkonyatnál ott az a nagyon erős szerelmi szál (vagy ha akarjuk szálak).
    Mindenesetre ha Steph ezt szándékosan csinálta, hogy gazdag legyen, akkor is elismerésem!! És csodálom a tehetségét!!
    De szerintem alapvetően más a megcélzott korosztály! (Bár kérdéses, hogy vajon ilyen szándékkal írták e a könyveket az írónők, hogy na akkor legyen az x-y korosztály...) Az hogy mennyire hat az emberre az is más kérdés!! Tudom, csak egy vagyok a sok közül. Mindkettőt olvastam. A Harry Potter nekem kicsit ellaposodott a végére. Tudom, hogy az utolsón csak sokára rágtam át magam. És tanulságát tekintve... vagy nem is tudom, hogy fogalmazzak, de nekem az Alkonyat lényegesen többet adott!! A személyiségemhez, jellemfejlődésemhez (??). Persze könnyen lehet, hogy én is öregedtem kb 4-5 (6??) évet a kettő között, és egészen másképp látom a világot! Több mögöttes tartalmat észreveszek. Nem tudom ez mennyire befolyásolja ezen mondataimat!
    De a Harry Potternél 1-2 okos gondolat minden részben elhangzott, többnyire Dumbledore szájából!! Míg az Alkonyatnál, ha kicsit próbálunk az egész mögé nézni, mindaz, amin Bella végigmegy, a döntések, hogy kitart mellettük, a határozottsága. És minden karakterről elmondható, hogy ritkán rágódik a múltján!! Edwardnak szokása ez egyedül! De kevesen ostorozzák magukat a cselekedeteik miatt!! Tanulnak belőlük és úgy mennek tovább.
    Én Bellától mindig magabiztosabbnak érzem magam!! Nem tudom ez miért van! Míg a Harry Potterben sokszor azt éreztem, hogy jaj, ti szerencsétlen tizenévesek lépjetek már valamit! Persze nem akarom leszólni!! Távol álljon tőlem :) De ha szavazni kell, akkor teljes mellszélességgel Twilight!! (I have O.C.D) Obsessive Cullen Daydreaming :)

    VálaszTörlés
  2. Egyébként én sem olvastam a könyvet, csak a filmeket láttam, de tényleg meglepődtem hogy a HP fansite-okon mekkora "harc" dúl hogy Stephenie megpróbál olyan lenni mint Rowling. Főleg most ugye jön az új rész, viszont az figyeltem meg hogy most már a HP-nek sincs olyan nagy varázsa.
    Mármint azért 7 rész vagy mennyi, és ahogy elnéztem már a rajongótábor sem akkor.. pont most néztem hogy már lehet jegyet foglalni mozikban, és ezelőtt mindig egy nap alatt lefoglalták a termet, most meg napok óta igazából alig pár hely fogyott el.
    Ezért nem örültem előszőr annak hogy a BD-t két részre szedik, mert azért lankad az érdeklődés, akár honnan nézzük :S
    De reméljük a legjobbakat :)

    VálaszTörlés