2010. szeptember 11., szombat

Az utolsó léghajlító vélemények


Még látható a mozikban Jackson Rathbone szereplésével az itthon júliusban bemutatott Az utolsó léghajlító. Mivel Kim és én is láttuk, ezért csinálok a véleményeinkből, néhány kulisszák mögötti képből és előzetesből egy kis kedvcsinálót!!

Kim véleménye:

Történet : Levegő, Víz, Föld, Tűz.
Négy nemzetséget köt össze a végzet, amikor a Tűznemzetség brutális háborút indít a másik három ellen. Már egy évszázad telt el, és semmi remény arra, hogy letérjenek a pusztítás útjáról. A harcok próbára teszik Aang bátorságát is, aki rájön, hogy ő az egyetlen Avatar, aki képes mind a négy elemet irányítani. Így hát összeáll Katarával, a Vízhajlítóval, és Katara bátyjával, Sokkával, hogy visszaállítsák háborútól dúlt világuk egyensúlyát.

Hol is kezdjem... Mielőtt megnéztem volna a mozikban már láttam itthon, de hát gondoltam hogy Jackson 3D-ben, hogy is hagyhatnám ki :D Így hát nyakamba vettem páromat és elrángattam moziba, megvallva őszintén nem olyan nagy izgalommal mentem, mivel már láttam és elsőre nem nyerte el a tetszésemet. Ráadásul gondoltam hogy még rosszabb lesz, mivel magyar szinkronnal nézem..

Most viszont ott tartok, hogy megszerettem ezt a filmet :D Azért moziban teljesen más, már a film elején a felvezető rész amit Katara mond, ááá kirázott tőle a hideg, na és az aláfestő zene hát az valami brutáliiiiis, imádtam. (most is azt hallgatom) Egyedül csak szerencsétlen Katara magyar hangja verte ki a biztosítékot, ami egyenesen szar volt. Aztán rögtön jött premier plánban Sokka *-* , na az ő hangja még szarabb volt. -.- Szerintem nagyon nem illett Jacksonhoz, ilyen kis szerencsétlen tini gyerek hangot adtak neki, mert oké hogy fiatal srácot játszik, na de azért.. khm. Maga a történet hát.. sosem láttam a mese változatát a filmnek, és lehet hogy nem is akarom :D Igazából tök gyorsan történik minden, meg olyan mintha tök mindennapi dolog lenne hogy egy gyerek kiesik egy jégdarabból és utána azt mondja hogy "cső én vagyok az avatar" kb :D Tetszett ahogy szerencsétlenkedik Katara a vízhajlítással, meg úgy magában a vizes népet csipáztam valamiért :$ főleg a vizes részek nagyon durvák voltak 3 D-ben :) átjött ez a tesós dolog is, hogy Sokka megígérte a szüleinek hogy akár az élete árán is megvédi a húgát, meg aztán a hercegnő, akit mellesleg utálok :D szerintem aki ismer tudja hogy miért :D
Nem is fecsérelem tovább a szót, a film magában kicsit nekem unalmas volt, kiszámítható hogy mi fog történni, de az aláfestő zene nagyon feldobja az egész film hangulatát, szóval azért érdemes megnézni.
Jacksonról még annyit, hogy nem sokat mutatott magából nekem ezzel a filmmel, ami nem az ő hibája, hanem igazából bárki játszhatta volna Sokka szerepét, mert nincs igazán kidolgozva a karaktere, nem fektettek rá nagy hangsúlyt. De azért persze nála jobban senki sem játszhatta volna :D:D

Jackson kulisszák mögött:

A képek innen, és van még :)
Ancsi véleménye:

A film arról szól, hogy régen(?) (vagy egy másik világban? - a jó ég bírja követni ezeket fantasy/scifi filmeket) az emberek tudták befolyásolni a 4 elem valamelyikét, és akik abban a kivételes adottságban részesültek, hogy mind a 4-et egy személyben befolyásolni tudták, ők voltak az Avatarok (mondjuk erről meg folyvást azok a kék arcú emberkék jutottak eszembe az Avatar bemutatójából és ez idegesített frankón), és ők egyfajta istenként funkcionáltak. És van egy úgy 10 év körüli kissrác, aki 100 év után először újra képes rá. Aztán a film során kiderül, hogy ő 100 éve tűnt el otthonról, amikor felhúzta magát azon, hogy vállalnia kell ezt a felelősséget, és nem lehet majd neki asszony meg család (amúgy hogyan is várhatja el ezt akárki egy 10 éves gyermektől?), csak közben hibernálódott és ezért csak később került elő a Déli Vízbirodalomban (vagyhol), aztán mindenféle kalandokba keveredik. Az elmúlt 100 évben ugyanis a Tűz urai elfoglalják a föld nagy részét, és el akarják pusztítani vagy legalábbis foglyul akarják ejteni az Avatárt. És persze nagyon gonoszak. Persze gonosz táborból egyszerre több is van, mivel a Tűz Urainak Királya kitagadja és megalázza a fiát, amiért az nem képes becserkészni az Avatárt, más kérdés, hogy vicces, hogy ugyanez neki sem megy. Mondjuk a film nagy részében azon filóztam, melyikük gonoszabb, az Király vagy a Herceg, de így a film végét is látva az Apucira voksolok. Persze, ha van gonosz oldal, akkor van jó is, amit egy Katara nevű vízhajlító kislány és az ő Sokka nevű bátyja (Jacksone Rathbone) jelentenek.

Gondolom, persze mondanom sem kell, hogy a végén győz a jó. A kisfiú, aki kezdteben csak léghajlító, a film végére megtanulja a vízhajlítás tudományát is, és erős a gyanúm, hogy a másik két elem bizgerálását majd csak újabb filmekben sajátítja el, de legalább a film végére elfogadja sorsát, és bevállalja ezt az isten-szerepet.

Amúgy ahhoz képest, hogy a film fantasy/scifi, amit én annyira nem keldvelek, annyira nem volt vészesen élvezhetetlen. Az Aangot (ő volt az Avatar) játszó kisfiú egészen ügyes volt, pedig, ahogy nézem, első filmje volt ez neki. Rögtön ilyen profin és hitelesen nyomni főszerepet tizenegykét évesen, nem kispálya. A Katara nevű kislány is rendben volt, Jackson viszont hiába isteni Jasper Hale, Sokkának nagyon halovány volt. És egyetértek azzal, amit Kim írt, hogy ez még csak nem is rajta múlt, ugyanazt éreztem én is, hogy nem volt kidolgozva a karakter. Amúgy bár valóban látványos volt a 3D hatás olykor, sokszor úgy éreztem, nem használják ki a hatás adta lehetőségeket, és csak sötétít az a hülye 3D-s szemüveg, nélküle se lenne másabb a hatás. Amúgy érdekes volt, mert OK, eleve közel is ültem, de még közelebbinek éreztem a képernyőt, mintha csak vagy 2 m-re lett volna tőlem. De 3D-től eltekintve is voltak benne látványos megoldások, izgalmas harci jelenetek, és mint írtam, győzött a jó, úgyhogy az erkölcsi értékítéletem sem szenvedett csorbát, amikor kijöttem a moziból... Egynek jó volt a film, de újranézni nem fogom.



Szóval aki még nem látta, azért feltétlenül nézze meg, és várjuk a Ti véleményeiteket is a kommentek közé!!

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Nagyon is egyetértek a véleményetekkel Kim és Ancsi. Én legelőször a filmet láttam, akkor azt mondtam, - háát, jó kis film volt.. a kedvencem azért nem lesz.. -, azóta eltelt 1 év, és a nickelodeonon felfedeztem az Avatár sorozatot :) Na, rögtön rájöttem, hogy innen fúj a szél :) 3 nap alatt végig is néztem mind a három évadot. Őszintén, így mesében nagyon tetszett, valóságos megszállottja lettem ennek is, mint még sok másnak.. a lényeg az, hogy újra meg akartam nézni a filmet, mi is volt benne.. meg is néztem, és már nekem is az a véleményem, hogy egyáltalán nem éreztek rá ennek az ízére.. Mivel én is Twilighter vagyok :)), így a Paramount pictures-t már eleve utálom, mivel a Summit előtt ők rendezték volna a Twilightot, és jól el is bénázták volna.. (h mért azt inkább most kihagyom:D) ráadásul a film fontos részleteket hagy ki.. nem lett meg kétórás a film, vagyis szerintem bátran bővíthették volna nagyon is fontos részekkel..
    Amik szerintem nagyon fontosak és kimaradtak :
    - Aang érzelmei Katara iránt
    - Aang játékossága, jókedve és humora
    - Sokka kihagyhatatlan humora ami nekem nagyon hiányzott..
    - Sokka karakterét túl komolyra csinálták.. mint ahogy Ti is mondtátok, nem lett jól kidolgozva..
    - meg még sok egyéb dolog a sorozatból..
    - de talán a legnagyobb hiba a szinkron volt..
    na, az aztán fúú.. nem azért, nagyon ügyesen beszéltek alá meg minden, de szerintem sokkal jobb lett volna, ha az ismert szinkronhangokat kérik fel, akik a sorozatot is szinkronizálták..
    Ja igen, meg ott van Azula is.. Ő Zuko nővére/húga de inkább a nővére.. Ha már nem tudtak valami durván kegyetlen de mégis szép csajt keríteni, akkor legalább szinkronnak a sorozatból vett magyar hangját betehették volna, mert nem tudom h a sorozatban ki volt a hangja, de nem kellett ordítania ahhoz, h kiérződjön a hangjából az a mérhetetlen kegyetlenség és gonoszság.. Ezért szerintem a folytatásban (ha egyáltalán lesz folytatás..), jobb lenne lecserélni a sorozatban jól bevált hangra a szinkronosokat.. Na és persze Jackson:) én személy szerint nem adtam volna neki a szerepet, habár nagyon jól játszotta, de nekem kicsit túl idős Sokkához.. de most már mást nem is tudnék elképzelni a szerepre:)
    Ez az én véleményem. A folytatást egyébként nagyon várom:)) mert nagyon izgalmas, akciódús ugyanakkor kicsit romantikus is:) De ha lehetne, jó sok tanáccsal ellátnám a rendezőt meg a forgatókönyv írót is, mert szerintem azzal, hogy ennyire nem hűek a sorozatban jól bevált történethez, azzal tönkreteszik a filmet.. A sorozat sokkal jobb volt és habár a film nem jött be nagyon a sok változás miatt, szívesen megnézném a folytatást is! :)
    Üdv: Bogi :)

    VálaszTörlés