2011. november 19., szombat

Cullen-srácok a Hajnalhasadásban

Az a helyzet, hogy - mint azt korábban jeleztem - nem terveztem, hogy ide is írok a filmről, hiszen a Twinform biztosít erre felületet és lehetőséget, ám mivel a srácok jelenléte (és persze az egész Cullen-családé, de mi csajok, úgyis inkább a fiúkra figyelünk oda, nem? ;) sokkal hangsúlyosabb, mint a korábbi részekben, ezért mindenképp érdemes beszélni róluk. Ha még nem nézted meg a filmet, akkor szerintem inkább ugorj a következő bejegyzésre, és térj vissza később, mert SPOILERes bejegyzés következik. 

Amiért én a leghálásabb vagyok Bill Condon bácsinak, hogy végre VÁMPÍRfilmet csinált az Alkonyatból. Vagyis a Hajnalhasadásból. A sorozatnak az a misztikuma, hogy Edward vámpír. Hogy amellett, hogy szerelmes Bellába, a vére is vonzza, és egyáltalán az egész család ragadozó, akik bár szintén nem bántanák Bellát és más embert sem, de azért valahol csak veszélyt jelentenek.
Ez megjelenik az Eclipse könyvváltozatában még, Edward utal rá, hogy tudasotísa Bellában, azért veszélyben van mellette. Vagy emlékeztek a pizsipartira, amikor Alice fogságba ejti Bellát, és a biztonságról magyaráz neki, mire Bella rávágja ironikusan, hogy összezárva pár vámpírral egy házban, az a biztonságtudatos viselkedés csúcsa... Na, ez az érzés a filmekből teljesen elszállt. Egy-két jelenettől eltekintve a Cullen-család egy átlagos család is lehetett volna. De itt végre vámpírok voltak! De mindezt úgy, hogy meg sem tudnám mondani, mit csinált Bill Condon, hogy ez így érződjön. De végre újra van egy kis misztikum a filmben, Bella és Edward bonyolult kapcsolatán kívül.

És akkor a SPOILERes rész. A legkedvencebb Cullenes jeleneteim:

1. Imádtam a "legénybúcsúra" készülődést. Már Edward és Bella beszélgetése is aranyos (lenne, ha nem akarnék sikítani a könyvbéli gagyi fordítás filmre való átültetése miatt - gondolok itt Bella "finom, meleg inaira"), de kihagyott a szívem egyet, amikor Emmett megjelent és közölte, hogy ha Bella nem engedi el Edwardot, bemennek érte. Emmettet pillanatokon belül Jasper követte, és mindkettejüket jóóóó volt látni :))


2. Nagyon jó ötlet volt az Edward múltja jelenet. Először azt hittem, ellentmond a könyvnek, amikor a nőt kezdte követni, azt hittem, őt nyírja ki, de aztán amikor helyükre kerültek a dolgok, megnyugodtam, már örömmel néztem. Tetszett a srác a korabeli jelmezben, oldalra fésült hajjal, vérvörös szemekkel. És nagyon jól játszotta a klasszikus vámpírt!!! (De kár, hogy nincs belőle stillünk!!!)

2. Esküvő. Nos. Azt hiszem, Emmett köszöntője nem fog díjat nyerni ;), de akkor is ő a kicsit mafla, de teljes szívéből szerető és szerethető nagy testvér figurája. Nagyon durva, hogy majdnem elszólja magát ott a nagyközönség előtt. Jackson/Jaspert jó volt látni táncolni. Sugárzott belőle a felszabadultság.


3. Nászéjszaka, nászút. Féltem ettől a résztől, mert azt hittem túl lesz lihegve. De nem. Pont annyi volt, amennyi kellett. Jó, a Bella nekiáll lábat borotválni részt kihagytam volna, de most Edwardról beszélnék. Tök szépen felszedett pár kiló izmot, ami a közelieknél nagyon hasznos volt. Azon kívül pedig minden arcjátéka, minden gesztusa és minden alakítása pontosan olyan volt, mint amilyennek képzeltem. A sokkos vámpírt mondjuk viccesen alakította, de amúgy szuper volt. Imádtam, amikor a maga vámpírmozgásával pillanatok alatt összepakolt! :)


4. Bella terhessége alatt ugye sokat vagyunk a Cullen-házban, és itt sugárzik a családi egység. Jasper mindvégig Alice mellett áll, Carlisle Esmét támogatja, amikor úgy érzi, arra van szükség, Emmett pedig szintén mindig ott van, ahol szükség van rá. Nem tudom, itt mit és hogyan rendezett Bill Condon, de a srácok mindvégig fenyegetőek. Nyilván sokáig nem bíznak Jake-ben, és Jake minden rezdülésére úgy ugranak, hogy annak hatása van. Határozottak, jelentőségteljesek, fenyegetőek! Iszonyú jó volt ezt látni! :)


5. Carlisle. Peter marha jó dokinak. Jó, Coop-nak nem szeretem, de az a karakter hibája. Carlisle viszont olyan doki, akire szerintem bárki rábízná az életét! És van valami Peter hangjában, amitől olyan megnyugtató, hogy az ember még akkor is bízik benne, amikor épp azt mondja, hogy nem sok esélye a túlélésre. Eközben pedig felelősségteljes férj, kiáll a családért, amikor csak kell. Nagyon szerethető figura még mindig, és Peter szuperül alakítja.


6. A kicsi szomjas jelenet. Iszonyú jól lett megcsinálva. Nagy hatású, ahogyan mindenki ugrik, amikor behozza Carlisle a vért, bírom, ahogy Alice kivezeti Jaspert, és egyáltalán: ahogyan Jasper is reagál. És ahogy lassan szinte mindenki elhagyja a helyszínt.

7. Cullenek kontra farkasok jelenet is jó volt a végén, és az is, ahogyan a Cullenek végig ott voltak Bella körül, amíg ő átváltozik.


Összefoglalva, nagyon jó volt látni a Culleneket a filmben, jó volt, hogy végre vámpírok voltak, és jó volt látni, hogy mindenki ennyire összenőtt a karakterével, ezáltal nagyon hiteles alakítások is születtek. Várom a 2. részt, és végre kicsit bizakodóbb vagyok a várható filmmel kapcsolatban!

És várom a Ti véleményeteket is: melyik volt a legjobb Cullenes jelenet, melyikkel nem voltatok kibékülve, mi tetszett, mi nem, és egyáltalán. Ha van gondolatod a filmmel, de azon belül a srácok bármelyikével kapcsolatban, akkor itt megoszthatod velünk, szerintem nem csak én olvasnám örömmel!

6 megjegyzés:

  1. Véleményem szerint marha jó let a film :D
    imádtam :)
    Az egyik kedvenc jelenetem mikor Edwardot elakarja csábítani Bella :) nagyon tetszett...
    minden kivéve egy jelenetet.
    Nem tudom ti hogy vagytok vele de a farkasos-gondolatban-beszélgetős-Jake-lesz-az-alfa jelenet nekem nem jött be :/
    egy azért mert kicsit olyan "ördögi" elváltoztatott hangjuk lett, másrészt meg kicsit gyorsan jöttek a dolgok...alig hogy elkezdődött már vége is lett...
    na mindegy ezt eltekintve jó volt!
    puszi.

    ui: Egyébként Ancsi láttam hogy a Twinformon kérdezted hogy volt-e Éhezők Viadala előzetes...nos Székesfehérváron volt :D bár csak az a nagyon rövidke ;)

    VálaszTörlés
  2. Evcu!
    Pont ezt írtam a Twinform kibeszélőben, hogy nekem is az volt az egyetlen jelenet, ami nem tetszett, amikor Jake lett az alfa. Én túl ötlettelennek éreztem azt a jelenetet, és nekem sem tetszett, ahogy a hangjuk el volt torzítva.

    Na igen, az nekem is tetszett, ahogyan Bella felpróbálja az összes Alice által bekészített cuccot és úgy alszik :D Edward meg takargatja befelé, hogy nehogy megkívánja, pedig...
    Én gyűlöltem ezt a részt könyvben, mert ott Edward nem-akarok-neked-fájdalmat okozni hisztije eltúlzott volt. Itt kevesebb tér/idő volt rá, volt egy pár jelenet és Bella máris ismét megkapta, amire vágyott ;)

    Amúgy az Éhezős blogon más is mondta, hogy volt a rövid HG előzetes tán az Alleé-ban, de kösz az infót Neked is :) Nos, helyszínt tekintve várhatóan még két különböző helyen látom a BD-t, egyszer hátha belefutok valahol ;)

    VálaszTörlés
  3. Hát sziasztok!
    Kellett egy kis idő mire össze tudtam szedni a gondolataimat. És ehhez kellett, hogy kétszer megnézzem moziban, és bevallom egyszer neten is. A véleményem: egy szóval képtelenség leírni, és nem is akarlak untatni vele titeket.
    Szerintem itt érződött először, hogy ők egy család. A párok egymás mellett állnak, szinte mindig, de mégis érződik, hogy ők nyolcan egy család.
    Edwardtól a kedvenc jelenetem nekem is a nászutas kis feketés, ott végre nevetett, amire az eddigi részekben nemigen volt lehetősége. Sajnálatos módon Robnak ebben a sorozatban végig a szenvedő vámpírt kell ugye alakítania, így az aranyos kis kitérő volt.
    Emmett esetén vacillálok az abalkon benézős és a köszöntős között, talán ez utóbbi a nyerő, mert olyan zavart arcot vág, mint aki tart attól, hogy ennyi ember előtt kell beszélnie, de a következőben már bedob egy majdnem végzetes poént.
    Jasper esetében egyértelműen az ablakon benézős viszi nálam a prímet. Szintén a vidámság miatt.
    Carlisle-ban viszont az a kettősség fogott meg, hogy félti is Bellát, (és talán Edwardot is ha a felesége nem éli túl), segítene, de közben valamilyen szinten Esme mellett áll.

    Ami nem tetszett: Az esküvőnél a Irina jelenléte és a hisztije. Na ezért nagyon utálom Bill bácsit. Aztán a bevésődés, fogalmam nincs, hogy kellett volna megoldani, de furcsa, hogy Jacob a jövőbeni Renesmee- látja. Könyörgöm, bevésődött, nem jövőbelátó lett.
    És a farkasok?! Na ők abszolút nem jöttek be.

    Viszont imádtam Charlie-t a köszöntőnél. Meg azt ahogy Bill nekiment a lábának a tolókocsival.

    Na, jó, valószínűleg még sokáig tudnám sorolni a dolgokat, inkább nem folytatom.

    Ria

    VálaszTörlés
  4. Ria!!
    Jaaaaj, irigykedés, amiért már 3-szor láttad :)
    Jóó, hétvégén én is megyek újra, és előttem a net, de egyrészt hétköznap nincs 2 órám a dologra, másrészt pedig ezek a kamerás felvételek mindig olyan sötétek. :(

    Sok esetben egyetértünk. :)
    Én a bevésődéssel kapcsolatban kicsit elnézőbb vagyok. Igazából azért, mert szerintem ezt kábé képtelenség "láttatni", hiszen érzés. A jövővel pedig a közöttük kialakuló kapcsolatot akarták ábrázolni.

    Na jó, tudom, hogy nem kell megvédenem a filmet, és azt is, hogy nem tetszhet mindenkinek minden egyformán. :))

    VálaszTörlés
  5. Ancsi!
    Igen a camerás felvétel sötét, de amikor a barátnőm szólt, hogy rátalált, nem tudtam neki ellenállni. :)
    Ami a film összeségét illeti tetszett, sőt,talán a négy közül ez a legjobban. Ebben ott a vidámság - lásd tósztok, a csöppnyi erotika - nászút, a romantika - esküvő, a dráma - terhesség, az akció - vámpír vs. farkas, és misztikum - vámpír, vérfarkas, bevésődés, a kiteljesedés - szülés, és a folytatás reménye - Bella átváltozása.
    Szóval, rendben van ez, és mint mondtam, nincs jobb ötletem a bevésődésre, ha úgy nézzük, jobb, mint ha drótköteleket mutogattak volna a könyvet idézve. Csak furi. Legalább az arcát ne mutatták volna kristálytisztán Nessienek. Csak elmosódva, azzal is szemléltetni lehetett volna, hogy innentől van egy lány, és ő a végzete...

    Ria

    VálaszTörlés
  6. Nekem tetszett a bevésődés. Én eleinte féltem a tőle, de amikor megláttam teljesen rendben volt. Attól tartottam, hogy az fog kisülni belőle, hogy "te jó ég Jacob beleszeretett egy kisbabába!" És a kritikusoknak megint lesz min csámcsogni. De így jól tudták érzékeltetni, hogy ez egy életre szól.
    Másik megoldás szerintem az lett volna, ha kifejtik a Quil-Claire kapcsolatot. Amikor bevágták őket egy pillanatra a tengerparton, akkor vártam, hogy ez a rész jön. De így utólag sokkal jobb így. :)

    VálaszTörlés