2011. november 12., szombat

Vélemény rovat: Halhatatlanok

Nos, személy szerint vegyes érzéseim vannak a filmről, amelyek között erősebb a csalódottság, de kiírom magamból jól, aztán reagáljatok. A Spoileres részek szövegét halványítom, kijelöléssel olvashatóak lesznek!!

Ami nem tetszett:

1. Keveset kapunk Kellanből
Alapvetően én - mint azt már írtam is - nem szeretem a történelmi témájú filmeket, ezeket a történelmi témájú fantasykért meg külösen nem rajongok. Csak amikor már végre moziban láthatok egy filmet Kellannel - különösen meg azután, hogy 3 másikért előtte nekem soronként kellett megharcolnom - akkor nem szerettem volna kihagyni. Meg aztán Kellan minden egyes interjúban annyira boldogan és lelkesen nyilatkozott arról, hogy mennyire örül, hogy a filmben szerepelhet, hogy különösen kíváncsi lettem rá. 
Ehhez képest Kellannek volt úgy 3-4 jelenete az egész filmben, amelyekben vagy abban a nagyon nevetséges csörgősipkában volt, vagy talpig vértben, sisakban. És talán egy vagy két mondatot, ha mondott. Tudom én, hogy az Alkonyat-filmekben sem hangsúlyosabb, de én az interjúk alapján ennél többet láttam. Ugyanis, minden, amit láthatunk Kellanből, kijött stilleket. De MINDEN. :(


2. Nekem nagyon sok volt benne az erőszak, és ezek indokolatlanul látványosan lettek ábrázolva is. Értem én persze, hogy ezek mind vagy Hüperión király kegyetlenségei, vagy a Titánok-Istenek harcából fakadtak, de azt nem értettem, miért kellett egy 12 éven aluliak által szülői felügyelettel bár, de megnézhető filmben  temérdek szemkinyomást, csonkítást, véres sebeket, kínzást, vallatást és ki tudjamég mit végignéznem, sokszor közvetlen közelről. Azt is tudom, hogy ez egy akciófilm volt gyakorlatilag, de szerintem sokszor bőven elég lett volna sejtetni ezeket a dolgokat, amelyeket fentebb leírtam.


3. SPOILERek vannak benne
Nekem nem tetszett a film vége. Kezdjük azzal, hogy nem tetszett, hogy a Titánok-Istenek harcban annyi Isten meghalt. Én egy amerikai filmtől azt várom, hogy a jó győzzön. De egyértelműen. És akkor feloldozva mehetnék ki a moziból. De menjünk még visszább. Nem értem, hogy ha valaki/valami Halhatatlan, akkor miért lehet abból konfliktus helyzetet generálni, hogy az meghal-e vagy sem. Ezt már az Alkonyat-filmek során sem értettem, hogy ott van Edward az Újhold elején, és azon panaszkodik, hogy ő nem tudna meghalni, mint egy ember, ha akarna sem, ehhez képest azóta végig azon izgulunk, hogy meg ne haljon a Volturi vagy Victoria keze által. És itt is. Tudom, hogy a film elején ezt megindokolják, de ettől én még nem tudok vele azonosulni. Különösképp döbbenetet keltett bennem, hogy Zeusz megöli a fiát, amikor az tényleg egy végső helyzetben ment segíteni Thezeusznak. Aztán a Titánok-Istenek harcban Zeuszon kívül túléli egyáltalán valaki azt a csatát? Azt sem bírtam követni, hogy Poszeidónnal mi lett, úgyhogy valaki írja majd meg kommentben, lécci :)
Aztán a végén, amikor Zeusz meghúzza azokat a láncokat, aminek hatására - ha jól értem - a Titánok visszamennek a helyükre, viszont összeomlik az az egész hegy, ahol a csata van, maga alá temetve azokat az embereket, akiket az általa "kiválasztott" Thezeusz ösztönöz arra, hogy küzdjenek és védjék meg a jövőjüket. Értem én, hogy az emberiség megmenekült, hát hurrá, de azok az emberek, akikről a film szólt, majdnem mind meghaltak.
Thezeusz ugye nem, ám isten lesz, a földön magára hagyva Phaedát és gyermeküket. Azt hiszem, itt borult a bili részemről. Ez nem hepiend. :(

Ami viszont tetszett:

1. A látványvilág
Mondjuk azt itt is megjegyezném, hogy nem értettem pontosan, hogy a görög partokat miért veszett magas sziklaperemekként ábrázolta Tarsem Singh, folyton azon pánikoltam, hogy valaki mindjárt beleesik valaki :) Viszont amiről korábban szintén sok jót hallhattunk, az a varázslatos látványvilág, amelyet a rendező megálmodott a filmnek, az valóban rabul ejtett. 


2. Thezeusz és Phaeda kapcsolatának fejlődése
És egyáltalán Henry Cavill és Freida Pinto kiváló főszereplők voltak (ez természetesen Mickey Rourke-ra is vonatkozik, jól hozta a gyűlöletes Hüperión királyt). Nekem nagyon tetszett mindkettejük tisztasága, áldozatkészsége, amely aztán méltán emelte Thezeuszt az isteni szintre. De kettejük kapcsolata is nagyon tetszett végig. Főleg, hogy bár ez volt a középpontban, ezzel kapcsolatban nem volt konfliktus, szépen fejlődött és haladt előre a film során. Az ő jeleneteik gyengédséget, őszinteséget, becsületességet és tisztáságot sugároztak, amik valamelyest kompenzálták a korábban már említett rengeteg erőszakot. 


3. Azért voltak benne jó fickók, na ;)
Henry Cavill is rendelkezik mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyeket egy görög hőstől elvárunk. Szóval Kellan kicsi szerepét enyhítette az, hogy legalább Cavill izmos testalkatában gyönyörködhetünk a film nagy részében. Amúgy nekem szimpatikus volt a Zesuzt alakító színész is, és Stavros figurája is, így azért összességében voltak szerethető figurák a filmben. Még jó, hogy összeálltak a Comic Conon egy kép erejéig, még a nyáron :)) Itt az akkori cikkfordítás.


Természetes kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is!! Leginkább azokéra, akiknek tetszett a film, hogy miért?? :) És persze, bárkiére, hiszen mindannyian más elvárásokkal érkezünk a moziba, más szemmel látjuk a filmet, más mérce és értékrend alapján ítélünk. Szóval, ha láttátok a filmet, véleményre fel :)

1 megjegyzés:

  1. NA én is megnéztem..:D
    nekem tetszett a film bár azt sajnáltam h Kellan jelente kevés van benne meg is lepődtem rendesen.. de alapvetően tetszett a film a látványvilág vmi eszméletlen gyönyörű volt a végén az égi kép vmi gyönyörű volt.. a film egyébként 16os volt nem 12es..de a végén lévő harc az nagyon el volt húzva..abból 5 percet min lecsíptem volna... főleg Thezeusz és a király harcából..az már nagyon vontatott volt..de ezek ellenére nekem tetszett a film :) a 3D-s világ pedig nagyon jó volt hozzá :) főleg a végén..:)

    a színészek pedig nagyon jól hozták a karaktereket szóval innen is gratulálok nekik és a rendezőnek is :)

    VálaszTörlés