2010. december 25., szombat

Peter Facinelli Examiner interjú

Igaz, még tavaly nyárról származik a következő interjú Peter-rel, de szerintem így utólag is jó érdekes elolvasni.
Fogadjátok szeretettel!


Egy hosszú és kimerítő repülőút után, amely során Hawaii-ról tért vissza, majd azután, hogy hogy egy álló napon keresztül autogramokat osztogatott, képeket készített, kérdezz-felelek-en vett részt a 2009-es TwiCon-on, az Alkonyat: Újhold és a Jackie nővér sztárja, Peter Facinelli volt olyan kedves, hogy meséljen nekünk az Alkonyat: Napfogyatkozásról, amelynek próbái hamarosan megkezdődnek.

Egy héten belül kezdődnek a próbák, igaz?
Kedden.

Várod már?
Ó, igen. A Hawaii-nyaralás alatt újraolvastam a könyvet, majd rögtön utána a forgatókönyvet is elolvastam.

És milyen?
Nagyon jó. Az az igazság, hogy egy egész könyvet nagyon nehéz belezsúfolni egy filmbe, egyes részletek kimaradnak, míg mások nagyobb hangsúlyt kapnak. De az alaptörténet megmaradt, úgyhogy nekem tetszik.

És mi a kedvenc részed a Napfogyatkozásban?
Igazából az tetszik, hogy míg a könyvben sok családtagról csak beszélnek, a filmben ők is többet szerepelnek. A könyvek Bella szemszögéből íródtak, és sokszor, amikor ő nincs ott, ahol a dolgok történnek, nem tudunk róla semmit, ilyen például a harcjelenet. A könyvben, amikor az egész család és a vérfarkasok küzdenek az újszülöttekkel, csak annyit tudunk róla, amit Edward elmond arról, amit mások gondolataiból olvas. A filmben azonban látjuk is mindezt, és tudod, én nagyon szeretem a filmeknek ezt a sajátosságát, hogy nem csupán Bella szemszögéből láthatjuk az eseményeket. Ő nincs mindig ott, ahol a történések vannak, így kicsit többet láthatunk a történetből. A Cullen-ek most sokkal többet fognak szerepelni.


Folytatás az ugrás után!!

Ez azt is jelenti, hogy magatok csináljátok a kaszkadőr munka részét is?
Igen, amikor majd felmegyünk, akkor részt veszünk harcművészeti edzéseken is. Nagyon izgatottan várom már. Úgy értem, mivel én magam is férfi vagyok, így szeretem ezeket az akcióelemeket, és nagyon fogom élvezni, hogy Carlisle is része lesz mindennek – feltűri az inge ujját és kiveszi a részét az akciókból. Egy színész számára klassz dolog, amikor eljátszhat egy karaktert, akinek van másik oldala is.

Ezt valóban érdekes lesz látni… Arról volt már szó egyáltalán, hogy hogyan fog működni ez a harc? Hiszen ebben a fantáziavilágban a vérfarkasok támadnak, a vámpírok harapnak, hogy hogyan fog ez megvalósulni?
Fogalmam sincs. Majd többet tudok, ha odamegyek a forgatás helyszínére, és biztos vagyok abban, hogy David [Slade] jobban fogja tudni, hogyan kell ezt megcsinálni. Tudod, Catherine Hardwicke-nek voltak bizonyos ötletei, hogyan játsszunk. Chris [Weitz]-nak megvolt a maga ötlete azzal kapcsolatban, hogyan mozogjunk. Úgy volt, hogy amikor az Alkonyatot forgattuk, Catherine azt kérte tőlünk, hogy úgy mozogjunk, mint a macskák, mivel a vámpírvilág inkább a macskafélékre emlékeztet, a vérfarkasok pedig a kutyákra, úgyhogy akkor olyan macskaszerűen mozogtunk. Aztán jött Chris [Weitz], aki nem akarta, hogy úgy mozogjunk, mint egy macska/kutya, hanem a mozdulataink óvatosabbak voltak, úgyhogy az ő vámpírábrázolása kicsit más volt az Újholdban, mint az Alkonyaté. Vagyis, ha át kellett mennem a szoba egyik végéből a másikba, akkor rám fókuszált a kamera, és egy villanással később én már a túlsó felén voltam. De nem olyan hirtelen, hanem csinálnom kellett valamiféle furcsa futómozgást, mintha a szoba másik vége felé indulnék, és ez nagyon érdekes volt. Nagyon sokféleképpen lehet leforgatni a vámpírmozgást, és nem tudom, David hogyan fogja ezt megvalósítani. Úgyhogy nagyon érdekes dolog, hogy különböző rendezőkkel dolgozhatunk. Mindannyian különbözőképpen értelmezik ugyanazt a történetet.

Tegnap hallottam a hírt, és kíváncsi vagyok, mit szólsz ahhoz, hogy a Hajnalhasadás weboldalán már az van kiírva, hogy „Hamarosan következik!”
Az a helyzet, hogy én még semmit nem tudok a Hajnalhasadásról. Még egyáltalán nem tárgyat velünk erről a Summit. Szerintem minden attól függ… Amikor az Alkonyatot forgattuk, senki nem tudhatta, hogy sikeres lesz-e vagy sem, és akkor még azt sem tudtuk, hogy leforgatjuk-e a második filmet egyáltalán. Minden azon múlt, hogy az Alkonyat hogyan szerepel, hogy a rajongók úgy jönnek-e ki a moziból, hogy még többet akarnak. Szerintem valami hasonló a helyzet a Hajnalhasadás kapcsán is. Ha az Újhold jól szerepel  mozikban, és a Napfogyatkozás is, és a rajongók továbbra is kíváncsiak lesznek a folytatásra, akkor lesz folytatás. Ha nem, nem.

De a Summit valószínűleg nem fog egészen a Napfogyatkozás bemutatásáig várni a bejelentéssel.
Valószínűleg nem, mivel remélhetőleg a színészi gárda nagy része nagyon elfoglalt, sok feladatunk van, nem vagyunk könnyen elérhetőek. Szóval remélem, hogy az Újhold jól szerepel, a rajongók elmennek a moziba, kifejtik igényüket a folytatás érdekében, és akkor a Summit zöld utat ad a negyedik könyv forgatására, és lefixálnak egy forgatási időpontot, amikor mindannyian újra összegyűlhetünk. Itt nagyon nagy stábról van szó. Nehéz elérni, hogy mindenki egyszerre legyen egy helyen. Úgy értem nehéz biztosítani mindenki elérhetőségét.

Ha már az elérhetőségről van szó: Te magad is azt mondtad, hogy októberben újra kezded a Jackie nővér forgatását is, ugye?
Igen, októberben kezdek. Igazából úgy rémlik, lett volna pár nap átfedés, de aztán kidolgozták a részletes menetrendet, én pedig elég hamar elkezdtem tárgyalni velük, két hónappal azelőtt, hogy… Tudod, amikor megtudtam, hogy leforgatjuk a Jackie nővér második évadát, elmentem a Summit-hoz, és mondtam, hogy „Figyeljetek, itt lehet némi ütközés”, úgyhogy mielőtt még a részletes tervek elkészültek volna, megnyugtattam őket, hogy fog ez működni, így aztán a Jackie nővér és a Napfogyatkozás producerei felhívták egymást, és telefonon egyeztették az időpontokat.

Van még valami más is, amire számíthatunk még tőled a Jackie nővéren kívül? Bele tudtál kezdeni abba a projektbe a nyáron, amit korábban terveztél?
Igen, megpróbálok összehozni egy filmet [Loosies], amit én írtam… De nagyon kevés időm volt csak, úgyhogy kicsúsztam az előkészületi munkálatokból. Sokáig kerestük a lányt, aki a női főszereplő lehetne, de mire megtaláltuk, már nem lett volna elég idő forgatni.

Ez az, amikor a lány terhes lesz?
Igen.

És a fickó pedig…
[Magára mutat]

Te játszod a fickót? Vagyis akkor nem csak íróként, hanem színészként is részt vennél a produkcióban?
Pontosan.

De az akkor még folyamatban van…
Igen, át kellett tennem jövő évre, mert bár megpróbálhattuk volna még besűríteni idénre, de akkor nagyon kapkodósra sikerült volna. Én azonban úgy voltam vele, hogy akkor inkább tegyük át jövőre, amikor több időm lesz, hisz ezt úgyis csak hobbiból csinálom, és jobb is volt ez így, mert így a nyarat a családommal tölthettem, és ha majd elkezdek megint dolgozni, akkor nagyon sűrű lesz, ha a Jackie nővért és a Napfogyatkozást párhuzamosan kell forgatnom.

És van még valami project, amiben részt veszel ezeken kívül is?
Az Absinthe Drinkers, bár szerintem az is áttolódik következő évre. Nem is tudom pontosan, mi a helyzet azzal a filmmel. Ez egy olyan project, ami érdekelni fog, ha majd – és amikor –összejön. Én nagyon szeretem annak a filmnek a világát. A 18. században játszódik, és egy női művészről szól. Rómában ekkortájt férfiak vezette világ volt, és a női művészeket nem vették komolyan, úgyhogy a főszereplő is megelőzte a korát, az emberek azonban nem tekintettek rá komoly művészként, és még egy férfi is képbe kerül… aki azt javasolja, hogy mondják azt, hogy ő [a férfi] áll az alkotások mögött, és majd később árulják el csak az igazságot. Aztán az történik, hogy a fickó soha nem árulja el, hogy ki áll a művek mögött. Nekem felajánlották a film férfi főszerepét, azonban volt egy másik szerep, ami sokkal jobban érdekelt.

Lucciola?
Igen… ő olyan művész, aki az utcán él, és aki feladja a művészetet, bárokban tölti a napjait és abszintot iszogat… de ő olyan előadóművész, showman, aki szeret a figyelem középpontjában állni, így aztán egy nagyon hangoskodó részeges figura. Én pedig nagyon szeretném eljátszani, mivel sosem csináltam még ilyesmit. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése