2011. április 26., kedd

Robert olasz Vanity Fair interjú

Na végre kész vagyok vele, hát nem mondom kicsit hosszú interjú volt, de remélem hogy tetszeni fog nektek. Szerintem egész jó kis interjú, nem mindig az átlagos megszokott kérdések vannak.






Nem kell túl intelligensnek lenned ahhoz, hogy megértsd; általánosságban véve van annál sokkal rosszabb dolog a világon, minthogy címlapfiú legyen belőled, akinek 5 csillagos luxus hotelekben kelljen rejtőzködnie világszerte, a sikítozó rajongók tömege elől. Robert nagyon intelligensnek tűnik. Fiatal ( májusban lesz 25), rengeteg pénze van, sikeres, olyan munkája van amit mindenki irigyel tőle, és azt a nőt kapja meg amelyiket csak szeretné.  Mégis már messziről  feltűnik, hogy nem boldog. És azt hiszem az oka talán az lehet, hogy van elég intelligens ahhoz, hogy megértse, talán nem is olyan különleges.
Nagyon földhöz ragadt, amíg körülötte szinte mindenki megőrül.  Ettől annyira rendes srác, de iszonyatosan magányos is. Nem lennénk meglepve, ha egy nap csak összepakolna és úgy döntene hogy elmegy.  Pár hete találkoztam vele az új filmje,  a Vizet az elefántnak a promócióján.

Nemrégen vett egy kutyát, amit már nagyon régóta akart. „ Fogalmam sincs, hogy hogy fogom gondozni, de ha  utazgatnod kell a világban, akkor jó ha van egy társad. Egy menhelyről hoztam el: nevetnem kell ha arra gondolok, hogy öltönyben bemegy a Four Seasons hotelbe egy menhelyről." Vele viszont nem ez történt, csak majdnem.

Rob Londonban született; az édesanyja egy modellügynökségnél dolgozott, az édesapja Richard pedig  régi autókat importált az USA-ból ; amikor gyerek volt úgy gondolta, hogy nemzetközi kapcsolatokkal szeretne foglalkozni. De ezután megkapta Cedric Diggory szerepét a Harry Potter és a Tűz serlegében. A véletlen műve volt, ahogy Edward Cullen  szerepe is, ami igencsak megváltoztatta az életét.
A zene volt az ő szenvedélye, de egy időre félre kellett tennie. „ Néha játszom még, de ha igazán csinálni akarod, akkor koncentrálnod kell és nekem most nincs erre időm.”  Utalok neki arra, hogy több színész is csinálja egyszerre a kettőt(zenélés&filmezés) mire ő felnevet „ Igen, de nézd meg az eredményeket. Eléggé Kínos”

Azonkívül , hogy témát váltott amikor Kristen Stewart-al való kapcsolatáról kérdeztem ( még Oprahnak sem sikerült kiszednie belőle) Robert elmondta, hogy a legtöbb idejét a munkával , sörözéssel, cigizéssel , konditeremmel és gyors kajával tölti. De nagy az alvás igénye is, hozzáteszi: „ Tegnap este dolgoztam és éppen  csak most jöttem Lousiana-ból”. Szerencsére, ebben a korban az alvás hiány nem hagy szarkalábakat  az arcodon,  de akárhogy is szexisebbé tesz.

Louisianaban forgatták a Hajnalhasadás első és második részét, egyidőben. Az első rész 2011. november 18.-án kerül a mozikba. Eközben Los Angeles-ben, Rob  megpróbál karriert építeni a Twilight-on kívül is. A Vizet az elefántnak című filmben  Jacobot alakítja, aki egy állatorvosi  iskola tanulója, és elveszíti a szüleit. Otthon és pénz nélkül elkezd vándorolni, amíg meg nem lát egy cirkuszi vonatot és fel nem ugrik rá. Ott találkozik két „lénnyel”- Rosie-val az elefánttal, és a show sztárjával Marlena-val ( Reese Witherspoon) aki a zsarnok porondmester ( Christopher Waltz )felesége.

Az tényleg igaz, hogy ha kapsz egy forgatókönyvet, akkor az első és az utolsó sort olvasod csak el?

Hát, ha egy  forgatókönyvíró  jó munkát végez és jól írja meg a sztori elejét akkor 75% az esélye annak hogy  valóban jó a története. Máskülönben elfelejtheted. A mai világban a legnagyobb probléma az, hogy a legrosszabbul megírt forgatókönyveket filmesítik meg és a legtöbb pénzt is azok hozzák.

Tehát azt mondod hogy az Alkonyat is rosszul van megírva?

A dolgok nem mindig így működnek.  De az igaz, hogy amikor először olvastam, semmi sem fogott meg benne. Nem tudtam megérteni hogy miért olyan különleges, és hogy miért szereti mindenki.

A Vizet az elefántnak egy romantikus film.

Igen, de ami engem igazán megfogott az a történelmi időszak volt, a gazdasági világválság, és a cirkusz. Nagyon érdekes.  A gyerekek nem arról álmodoznak hogy elszöknek egy filmes csapattal, annál inkább egy cirkusszal. Szerintem, ez ma is megtörténhet. Legalábbis a ’30-as években megtörtént, amikor még nem volt Tv és mozi az utca végén. Mellesleg azt is szerettem benne, hogy az állatokról szólt, bemutatja az ember és állat közti kapcsolatot ( megáll és hangosan felnevet).  Tudom, ez elég furán hangzik…

Bárhogyan is, de az tény, hogy a  fő szál Jacob és Marlena szerelmi története.

Az elején azt gondolhatod hogy „ oh itt jön ez a srác, találkozik a lánnyal akibe első látásra beleszeret, majd együtt elszöknek .”  De ez nem olyan. Ez egy sokkal összetettebb történet. Jacob szerelmes lesz Marlena-ba, de nem próbálja meg magával vinni. Először a lány megcsókolja, majd visszautasítja, és Jacob valóban elfogadja a döntését. Marlena mindig is különleges nő lesz számára, bármi történik is. Jacob csak adni szeretne, és ezért nem kér cserébe semmit. Ez a legjobb kapcsolat típus.

Te tudnál valaha is szerelmi viszonyba bonyolódni egy férjes asszonnyal?

Az élet nem csak fekete és fehér. Vannak olyan házaspárok akik  soha sem látják egymást. Ez házasság? De van egy dolog amit sosem fogok megérteni, miért csalják meg egymást az emberek?

Nem vagy képes megérteni azt a viselkedési formát, ami jellemzően elfogadott a mai világban?

Én megértem ezt az impulzust, de hogy  képesek egyszerre fenntartani két kapcsolatot hosszú távon? Ez általában olyan emberekkel történik akiknek már van gyermekük, de nem tudom megérteni hogy az olyan srácok akik egyedülállóak miért akarnak négy lánnyal egyszerre randizni egy időben.  Ez maga lehet a pokol,  különösen a férfiaknak.

Miért csak a férfiaknak?

Én úgy gondolom hogy a férfiaknak ez jóval komplikáltabb, mert nekik gondoskodniuk kell az „asszonyaikról”. Nem anyagi támogatásra gondolok , hanem a lelkesedésre; ápolniuk kell a kapcsolatot. Egyszerre több nővel ezt megcsinálni igazán nehéz lehet, valóságos kemény munka.

Ezt azért mondod mert te már kipróbáltad?

Nem igazán szeretem az ilyen alkalmi afférokat. Ha kiválasztok egy lányt akkor az azért van mert tényleg őt akarom. Ha van egy kapcsolatom, akkor abban 100%-ig benne vagyok. Ha több nővel is randiznék nem tudnám azt mondani, hogy „Ő a barátnőm”.

Szóval nem hiszel a megcsalásban? És mi van a „ míg a halál el nem választ” típusú szerelemmel, mint a filmekben?

Az anyukám 17 éves volt, édesapám pedig 25 amikor megismerkedtek, és azóta is együtt vannak és boldognak tűnnek.  Én abban nőttem fel, hogy az emberek képesek egy emberrel leélni az életüket.

Visszatérve a szülőkre, a Hiúság vására című filmben Reese Witherspoon fiát alakítottad, de a jeleneteid ki lettek vágva a filmből.

Az volt az első filmem. Ő már akkor is híres volt, és emlékszem nagyon kedves volt velem; mindig megkérdezte, hogy ha akarom akkor átolvashatjuk együtt a szöveget, ha esetleg kérdéseim lennének.

Kevesebb mint tíz évvel később az anya-fia kapcsolatból szeretőkké váltatok. Mit gondolsz erről?

Hát visszatekintve, annak hogy én játszottam a fiát, nem sok értelme volt. Úgy értem, nem is volt még 28, túl fiatal volt ahhoz , hogy gyereke legyen. Ezért is vágták ki, a többi problémán kívül. A másik ok, pedig az hogy túl szomorúra sikeredett a jelenet. A gond igazából az volt, hogy senki sem mondta el. Akkor tudtam meg, amikor elmentem megnézni a filmet. A film végénél, valaki megkérdezte Reese-től hogy „ Meglátogatod Rawdy-t?” Az volt az én karakterem, és erre azt kellett volna mondania, hogy igen, és akkor jöttem volna és, de ő nemmel válaszolt.

Bel Ami, amiben a főszereplők Chrisitna Ricci, Uma Thurman és Kristin Scott Thomas, szintén idén fog debütálni. Egy csábítót alakítasz, aki rengeteg nővel kerül szexuális kapcsolatba. Aztán novemberben Hajnalhasadás és végre Bellával is szexelni fogtok. Sokszor elmondtad hogy mennyire kellemetlenül érezted magad a jelenetek forgatásakor.  Megszoktad már?

Hát a Bel Ami-ban ez nem volt olyan nehéz, mivel legtöbbször ruhában voltunk. Az Alkonyat jobban aggasztott, nagyon nagyok voltak az elvárások, és mindenki erről beszélt. Szóval egy hónapon keresztül kondiba jártam mindennap.  Ez volt az első alkalom az életemben, hogy jó formában voltam.

Egy hónap elég volt?

Igen, de nem is tudtam volna tovább csinálni. Oh kifejeltetted a Cosmopolist. Abban is rengeteg szex jelenet lesz. Az egyik jelenetben egy csaj sokkolóval lő rám, őrület.

Térjünk vissza a kérdésemre, szóval megszoktad már?

Nem tudom. De azt tudom, hogy vissza kell mennem kondizni.

Nem vagy valami fitnesz őrült, ugye?

Az egyik extrém dolog után jön a másik:  mielőtt munkába álltam, órákig edzettem  minden nap. Aztán abbahagytam. Ugyanez van az alkohollal: mindent vagy semmit. Lousianaban elég nehéz volt megállni, de rájöttem, ha megiszom 5 sört egy nap, akkor a sport semmit sem ér. Próbálkozhatsz, amíg csak akarsz, de a tested nem fog változni. Szerintem le kéne állnom a piálással.

2 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon jó kis interjú ez! Köszi hogy lefotdítottad!:)

    Brigi

    VálaszTörlés
  2. Igazán nincs mit, ha van időm megpróbálok egy kis részt kivenni az oldal szerkesztéséből. :)

    VálaszTörlés