2011. július 14., csütörtök

Rob a Harry Potterről

Gondolom, mindenki tudja - legyen az rajongó vagy sem - hogy a napokban vetítik, vetítették a mozik világszerte a Harry Potter sorozat legutolsó részét. Mivel én magam nem vagyok rajongója - sőt, a Robos részt sem sikerült teljes egészében megnéznem :)) - nem szeretnék hosszan foglalkozni a jelenséggel, ám Robert kapcsán teljesen elmenni sem lehet mellette. Ezúttal a Sheknows című magazin készített egy röpke cikket és interjút Roberttel így a sorozat végéhez közeledve, talán nosztalgiából:

Amikor Robertet kiválasztották a Harry Potter és a Tűz Serlege című rész szereplőjének, még csak sejtései lehettek arról, hogy ez örökre megváltoztathatja az életét. Robert végül nem csupán a mozitörténet egyik legsikeresebb sorozatának lett a részese, hanem hamarosan egy még nagyobb sikerű világhírű sorozat, az Alkonyat főszereplője lett. De térjünk vissza 2008-ra, amikor Rob még csak egyszerű színészként végezte a munkáját, amelyről legutóbbi filmjének promóciója kapcsán árult el egy s mást, amikor a Harry Potterről kérdeztük.


Robert így emlékszik: - Nem tudtam, mire számíthatok, úgyhogy úgy mentem a Harry Potterbe, hogy végre igazi színészként fogadjanak el, és igazából egy darabig nem is beszéltem erről senkivel. Nem tudom, hogyan történt az átmenet, hogy egyszer csak elfogadtak, de ott kedves emberek vettek körül. Talán ijesztőnek kellett volna lennie, mégsem volt az. Volt egy hét csapatépítés, ahol hülyét csinálhattunk magunkból és rengeteget improvizálhattunk. Nagyon sokszor Ruperttel [Rupert Grint] alkottunk egy párost.

- Amikor a Harry Potter bekövetkezett az életemben, az egy óriási lépés, egy hatalmas eseménye volt életemnek.


Robert még csak szárnyait próbálgatta színészként, amikor meghallgatták a Harry Potterbe. Hamar kiderült, hogy kicsit több kellett hozzá, mint egy csipetnyi szerencse, hogy megkapja a szerepet.
- Fokvárosban, Dél-Afrikában forgattam. Alig voltam 17 éves! Ugyanaz az ügynökség válogatta a Vanity Fair [ez volt az a film, amiben Reese Witherspoon fia lett volna, ha ki nem vágják!] szereplőgárdáját, mint a Harry Potterét, és ők mindenképpen azt szerették volna, ha játszok filmben. 


Minden egyes Harry Potter film forgatása hatalmas kihívás, hiszen bonyolult beállítások, kaszkadőrmutatványok jellemzik, és nagyon nehéz leforgatni a jeleneteket úgy, hogy azokból az a varázslat sugározzon, ami ezekből a legendás filmekből sugárzik. Robert bevallotta, hogy néha kicsit nehéznek találta ezeket a kihívásokat:

- Ez egy nagyon sok mozgást igénylő rész volt.  A labirintusos rész, amit az elején csináltunk, egy az egyben úgy volt felvéve, mint a nagy akciójelenetek. A sövények hatalmasak voltak, és hidraulikus működtetésűek. Engem megütöttek azok cuccok, összezúztak a kötelek, aztán Dan [Radcliffe] és én rohangáltunk körbe, miközben verekedtünk, hát az nagyon kegyetlen volt!


*****
És mivel ennek kapcsán keresgélve rábukkantam egy 2008-as Robert interjúra, a hétvégén azt is lefordítom. Kíváncsi vagyok, milyen most 3 évvel ezelőtti szavait olvasni Robertnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése