2011. december 4., vasárnap

Peter Facinelli DAMAN interjú

Nagyon természetes, amikor színészkedik, de amit senki nem gondolna, igazából több mindenhez ért. Ír, ismerkedik a filmgyártás folyamatával, és jó apa is ugyanakkor. A Jackie nővér című sorozatból ismerheted, ahol Dr. Coop szerepét játssza, vagy Dr. Carlisle Cullenként az Alkonyatból, ahol ő játssza a Cullen család családfőjét, de itt egy újabb oldala Peter Facinellinek, amit eddig talán nem tudtál róla: divatosan öltözködik.


Peter Facinelli New York egyik munkásosztályának szomszédságában született, Queensben, az Ozone Parkban, ahol a legendás író, Jack Kerouac is élt, de szintén itt született Cindy Lauper énekesnő, és don John Gotti maffiavezér is.

Facinelli egy első generációs olasz-amerikai családból származik, először színitanodába kezdett járni, majd később egy olyan iskolát választott, ahol már minden idejét a színészettel tölthette, az  Atlantic Theater Company Acting School-ba járt, ahol olyan nagy tehetségű színészek egyengették az útját, mint William H. Macy és Felicity Huffman. Facinelli 22 évesen az Angela című filmben kezdte színész karrierjét. 

Egy évvel később együtt szerepelt Jennie Garth-al az An Unfinished Affair-ben, és a sors úgy hozta, hogy Jennie és Peter összeházasodtak, és három lányuk született. Facinelli neve 2002-ben került be a köztudatba, amikor a Fastlane című TV-sorozatban a főszereplő Van Ray szerepét alakította. 

A következő elismerést a Sírhant művek (amelyben 2004-2005-ben 9 epizódban szerepelt) és az 'Arc' című film hozták meg neki, mielőtt 2008-ban megkapta volna Dr. Carlisle Cullen szerepét az első Alkonyat filmben. Azóta forgószéllé vált Peter Facinelli élete, de a négy nő, aki körülveszi a családban gondoskodik arról, hogy két lábbal álljon a földön.


DAMAN: Olvastam, hogy színészképző iskolába jártál, ahol elnyerted William H. Macy rokonszenvét. Ez minden bizonnyal fantasztikus lehetett. Te hogyan élted meg?
Peter: William H. Macy vendégtanár volt, és amikor előadást tartott, magával hozta Felicity Huffmant is. Fiatal színészként az ember felnéz azokra az emberekre, akik már letettek valamit az asztalra, és ez nagyon inspiráló volt. 

DAMAN: Mennyire változott meg az életed, miután szerepeltél az Alkonyatban?
Peter: Az életem nem változott meg, csak sokkal elfoglaltabb lettem. 

DAMAN: Voltak már vámpír- és vérfarkas történetek az irodalomban, a TV-ben és filmeken is, ám egyik sem vált ilyen népszerűvé, mint az Alkonyat. Bennfentesként próbáltál valaha rájönni, hogy mi is okozhatja az Alkonyat ezen hihetetlen népszerűségét?
Peter: Nem, ami azt illeti, én egyszerűen el vagyok ragadtatva, hogy a rajongók mennyire sajátjuknak érzik a sorozatot. A könyveknek én is nagy rajongója voltam. Amikor az első részt olvastam, úgy éreztem, ez egy Rómeó és Júlia történet, vámpíros körítéssel. De a vámpírvilág másodlagos fontosságú a történet érzelmi háttere mögött.

DAMAN: Már azelőtt olvastad a könyveket, hogy a Te Alkonyat-utazásod megkezdődött volna?
Peter: Nem olvastam az Alkonyatot, amíg meg nem kaptam a szerepet. Közvetlenül azelőtt olvastam el, mielőtt Catherine Hardwicke-kel találkoztam volna a meghallgatáson. 

DAMAN: Mi volt a legőrültebb vagy legnagyobb kihívást jelentő jelenet számodra és miért? 
Peter: A legnagyobb kihívást az jelentette, amikor a New Moon-ban össze kellett varrnom Bella sérülését, és emaitt meg kellett tanulnom varrni, és az öltéseket ténylegesen meg is kellett csinálnom. Aznap, amikor forgattuk a jelenetet, esett le, hogy közben a szememben lesz a színes kontaktlencse, ami miatt meg nem látok semmit. Elég bonyolult varrni, ha nem lát rendesen az ember.

DAMAN: Elismert író is vagy. Mikor jöttél rá, hogy élvezed a forgatókönyvek és saját történetek írását?
Peter: Valószínűleg a 20-as éveim közepén. Akkoriban rengeteg forgatókönyvet olvastam, amelyek nem annyira tetszettek. Arra gondoltam, hogy ha ezeket is megírta valaki, akkor én is írhatnék olyan történeteket, amelyek nekem tetszenének, úgyhogy elkezdtem forgatókönyveket írni leginkább azért, hogy levezessem a bennem lévő feszültséget.

DAMAN: Most, hogy tele van a naptárad Alkonyattal kapcsolatos rendezvényeken való megjelenéssel, és forgatod a Jackie Nővért, mikor találsz időt az írásra?
Peter: Sokszor éjszaka írok, úgy érzem, éjszaka igazán jól működnek a kreatív folyamatok. Egy hosszú nap után csak befekszek az ágyamba, és addig írok, amíg az ujjaim el nem fáradnak. Napközben pedig azon agyalok, mit fogok írni. Rengeteg kreatív energia tárolódik bennem napközben, este pedig elöjön, és szinte magától íródik a történet.


DAMAN: Mesélnél valamit a közeljövőben várható írói/produceri munkáidról?
Peter: Készítettem egy filmet Loosies címmel, amely januártól látható a mozikban. Már a mozis megjelenés előtt kiadtuk a filmet Video On Demand formátumban, így már november 9-e óta elérhető. A film főszereplője Jamie Alexander, aki a szerelmemet alakítja, Vincent Gallo, Michael Madsen és Joe Pantolino.

DAMAN: Amellett, hogy az érett és érzékeny Dr. Cullent alakítod, láthatunk a Jackie nővér című TV-sorozatban is, ahol a szociálisan nem túl fejlett Dr. Fitch Coopert játszod. Hogy érzed, nehéz váltani ezen két ennyire különböző karakter között?
Peter: Nem, épp ellenkezőleg, nagyon bírom, ahogyan át tudok állni egyikről a másikra. Az elmúlt három Alkonyat filmet párhuzamosan forgattuk a Jackie nővérrel. Nagyon élveztem, hogy egyik nap eljátszhattam az egyik karaktert, majd repülőre szálltam és három vagy négy nap múlva már a másik bőrébe bújtam. Izgalmas volt az oda-vissza váltás a kettő között.

DAMAN: Történt már olyan valaha, hogy az egyik karaktered személyiségvonásait egy másik karakterben jelenítetted meg?
Peter: Nem, mivel az összes általam alakított karakter annyira különböző, hogy nem igazán vannak hatással egymásra.

DAMAN: Az Alkonyat sorozat filmjei közül melyik a kedvenced és miért?
Peter: Nos, erre nem egyszerű válaszolni, de szeretem a Napfogyatkozást, mert abban annyi akcióelemet kellett megcsinálni. Mondjuk lehet, hogy a Hajnalhasadás 2. része után megváltozik a véleményem.


DAMAN: Van példaképed vagy valaki, akire színészként felnézel?
Peter: Fiatal koromban hatalmas rajongója voltam Paul Newmannek és Robert Redfordnak. Az ő hatásukra lettem színész. De szintén rajongója vagyok Sean Pennek és Johnny Deppnek is. Tetszik, hogy Johnny Depp milyen különböző szerepeket játszik el, és mennyire élethűen megtestesíti ezeket a különböző karaktereket, és ez az, amire én is törekszem.

DAMAN: Ha az összes eddigi szereped közül kiválaszthatnád a kedvencedet, melyiket választanád és miért?
Peter: Nagyon nehéz számomra, hogy egyre rámutassak, mert mindig is nagy szenvedéllyel alakítom a karaktereimet. Az általam bejárt út minden állomásán nagyon lelkes voltam, mivel az általam alakított karakterek olyan izgalmasak voltak. Az, hogy melyik a kedvenc szerepem, olyan, mintha azt kérdeznéd, melyik gyerekemet szeretem a legjobban.

DAMAN: Miben méred a sikert? [Mi ér többet:] Több rajongó, több újságfőcím, nagyobb elismerés a szakmabeliektől, családtól, barátoktól? Vagy valami egészen más az, ami fontos?
Peter: Az, hogy egy projekt mekkora horderejű, az rajtam kívülálló dolog, az pedig, hogy egy filmnek mekkora a rajongótábora, szintén nem tőlem függ. A siker számomra az, ha ez sokáig tarthat, ha pedig a szakmabeliek elismerését is kivívom, az igazi pluszt jelent.

DAMAN: Fiatalabb korodban nagy filmőrült voltál?
Peter: Nem voltam filmőrült, de határozottan voltak olyan filmek, amelyek motiváltak. A Butch Cassidy és a Sundance kölyöknek köszönhető, hogy elkezdtem színészkedni. Megláttam, és azt gondoltam, hogy 'Az a két srác ott jól szórakozik, úgyhogy én is azt szeretném csinálni'


DAMAN: Mi az, amit legkevésbé kedvelsz a show biznisz világában való munka során? Vagy valami, amit megbántál?
Peter: A paparazzikért nem vagyok oda. Szerintem megvan a maga helye és ideje a fotózásnak. Amikor emberek ugrálnak ki bokrok mögül, hogy olyan helyeken lefotózzanak, ahol épp nem egy filmet reklámozok, az számomra nagyon agresszív magatartásforma. Azt pedig szintén nem értem, hogy az emberek, miért lennének kíváncsiak egy olyan képre, amelyen épp egy repülőről szálltam le.

DAMAN: És mi az, amit a legjobban szeretsz a show biznisz világában?
Peter: Nagyon szerencsés vagyok, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, és még fizetést is kapok érte.

Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése