2011. május 9., hétfő

Robert Pattinson spanyol rajongói interjú

Igen, régen volt már Robertről szó. Csak bevallom, nekem az nem hír, hogy Párizsban, Berlinben, Londonban, Madridban, majd végül Sidney-ben promotálja legújabb filmjét. Persze ezek kapcsán kijött ipari mennyiségű kép, interjú, amit feldolgozni sem könnyű, ha az ember nem ezzel kel meg fekszik. Viszont az anyagok között vannak érdekesebbek, ezek közül igyekszek válogatni olykor-olykor. Az egyik ilyen az Elmundo.es által szervezett live-chat, ahol Robert a spanyol rajongók kérdéseire válaszolt, és ezen kérdés/válaszok között vannak egészen klasszak is. Érdemes elolvasni:
[Ja, és bocs, de az elvakult rajongói megjegyzéseket, úgymint "Szerintem te tökéletes vagy", illetve a "Ha találkoznánk, tuti belém szeretnél" szintűeket és típusúakat cenzúráztam.]

Megváltozott az élete, amikor Edward Cullen bőrébe bújt az Alkonyatban, azóta szupersztárrá vált. Most a tiltott szerelem gyümölcsét ízleli meg a Vizet az elefántnak!-ban, amikor beleszeret egy nőbe, aki hozzá hasonlóan a cirkusznál dolgozik. A filmről és karrierjéről kérdezhetitek, csak most, csak ti. De rajtatok múlik, mit kérdeztek, Robert Pattinson válaszol. Nektek.



1. Van valami közös vonása a Vizet az elefántnak! című filmben alakított karakterednek, és az Alkonyatban alakított karakternek, mégpedig a szerelem. Jacob egy jobb élet reményét kínálja Reese karakterének, még akkor is, ha ez azzal jár, fel kell áldoznia magát. Mit lennél hajlandó megtenni a szerelemért?
– Attól függ. Ez egy nehéz kérdés. Kevés kivételtől eltekintve a szerelem szabadon áramlik.

2. Helló, Rob! Először is üdv a mi országunkban. Egy hétvége alatt kiolvastam a Vizet az elefántnak! könyvváltozatát, és nagyon megszerettem a karaktert, akit alakítasz, és magát a történetet is. Leginkább amiatt aggódok, vajon a forgatókönyv kellőképpen hű maradt-e a könyvhöz, vagy vannak-e benne nagyobb változtatások. Szeretettel üdvözöl egy Twilight anyuka, aki Neked és Edward Cullennek is nagy rajongója. Remélem, kellemesen telnek napjaid, és jó emlékekkel hagyod el országunkat.
– Véleményem szerint a film nagyon közel áll a könyvhöz. Mondjuk van pár olyan karakter, amely a könyvben szerepel, de a filmben nem. A könyv egy elég sötét cirkuszi világot mutat be, a filmbéli cirkusz azonban sokkal csillogóbb!

3. Most, hogy világszerte több városban bemutattad a Vizet az elefántnak!-ot, meg tudnád mondani, hol találkoztál a legőrültebb rajongókkal? És a leginkább szeretetteljesekkel? Köszönök neked mindet, nagy csodálattal adózom a munkádnak, a mosolyodnak, és hogy ilyen szimpatikus vagy! Ne változz meg!
– Természetesen mindannyian mások és mások. Amikor a spanyol rajongókkal beszéltem, nagyon izgatottak lettek és rengeteg energia áradt belőlük.



4. Van lehetőséged elmenni nyaralni kicsit két forgatás között? Neked is szükséged van pihenésre…
– Szerintem is. De most még pár hónapig nem lesz rá lehetőségem.

5. Nekem legjobban a Little Ashes-ben nyújtott alakításod tetszett Salvador Dali szerepében. Milyen helyet foglal el ez a szerep az életedben?
– Nagyon fontosat. Dali egy nagyon izgalmas karakter. Ez volt az első szerepem, amibe igazán belemélyedtem.

6. Titokzatos fickónak tartod magad? 
– Szerintem régebben az voltam. De minél többen ismerik az embert, annál kevésbé lehet titokzatos.

7. Az Alkonyat-sorozat melyik filmjének forgatását élvezted a legjobban és miért?
– Az elsőét. Annak a forgatása volt a legszórakoztatóbb. Meg a másodiké is, mert akkor még nem uralkodott el ez az őrület…

8. Az vajon véletlen, hogy a legtöbb film, amelyben játszol, sikerkönyvön alapszik? Biztosítja ez magának a filmnek a sikerét is?
– Nem, nem feltétlenül jelent garanciát arra, hogy sikert arat a film, pusztán azért, mert a könyv sikeres volt.

9. Először is szeretnék gratulálni sikereidhez, szerinte te egy kiváló és profi színész vagy. Ebben az új filmedben, a Vizet az elefántnak!-ban volt olyan jelenet, amelyről azt gondoltad, akár egy pillanatig is, hogy esélytelen kivitelezni? Gondolok itt kaszkadőrmutatványra, vagy valami olyasmire, amiről úgy érezted, kényelmetlen lenne eljátszani számodra.
– A forgatókönyv zárójelenete teljesen lehetetlennek tűnt. Sokáig is tartott a felvétele.

10. Mit csinálsz a szabadidődben?
– Alig van szabadidőm, ha pedig mégis, akkor leginkább a semmittevést szeretem. Semmi különös, tehát.

11. Az Alkonyat-jelenségnek köszönhetően a hírnév egy olyan szintjére értél, amely nagyon megnehezíti az életedet, különösen, ha a magánéleted védelméről van szó. Ismervén akkori döntésed következményeit, ha visszamehetnél az időben, ismét elvállalnád Edward Cullen szerepét?
– Igen. Ez egy fantasztikus élmény. Csodálatos dolgokat tapasztalhattam meg, és tapasztalhatok a mai napig is a sagának köszönhetően.

12. Helló, Robert. Már hallhattunk énekelni. Zongorázni, gitározni… Sőt, még dalszerzőként is. Az Alkonyat filmzenei albumán hallható Never think és Let me sign illetve az I was broken klasszul hangzanak. Tisztában vagyok vele, hogy nehéz lehet mozis és zenei karriert futtatni párhuzamosan, de mégis, nem gondoltál még arra, hogy kiadj egy albumot? Vagy már dolgozol rajta?
– Néha írok dalokat. De CD-n nem gondolkodom.



13. Én (17), a húgom (13), anyukám (45), de még a nagymamám (67) is, kedveljük a munkáidat, az interjúidat, a fotósorozataidat, a mosolyodat, a személyiségedet, a barátaidat és a családodat. Három generációt kovácsoltál össze nálunk. Úgyhogy a mi kérdésünk az, hogy hogyan lehetséges, hogy ilyen sok különböző életkorú ember érdeklődését sikerül felkeltened?
– Sokat köszönhetek az Alkonyat-béli karakteremnek. Úgy gondolom, nagyon szerencsés vagyok.

14. Szia Robert! 2005 óta vagyok a rajongód, minden filmedet láttam. Azok után, hogy 3 éven keresztül játszottad Edward Cullen szerepét, mit érzel azzal kapcsolatban, hogy véget ér számodra a saga, el akarsz/tudsz/ távolodni a karakteredtől?
– Korábban a karaktereim hónapokig velem maradtak még. Most már nem.

15. Az, hogy a legutóbbi filmedben két Oscar-díjas színésszel (Christoph Waltz és Reese Witherspoon) dolgoztál együtt, az magasabb szintű színészi munkát követelt?
– Igen, én mindig a legjobbat próbálom kihozni magamból. Ha az ember ilyen remek színészekkel dolgozik, az őt is arra ösztönzi, hogy még jobb próbáljon lenni.

16. Hali, Robert! Mit gondolsz, milyen lesz az életed tíz év múlva?
– Igazából a szakma más ágaiban látom magam dolgozni: projektek fejlesztésének területén. És szeretnék zenével is foglalkozni.

17. Úgy sejtem a hírnév okán sok olyan dologról le kellett mondanod, ami egy átlagember számára természetes. Mit szeretnél jobban: visszatérni korábbi anonim életedhez? Sok sikert a további munkáidhoz, és remélem, az emberek jó színésznek fognak tartani, és nem csak egy tinibálványnak.
– Szeretnék egy városközpontban élni, és anélkül lemenni az utcára, hogy felismernének az emberek, élvezni a névtelenséget, amelyben már sosem lehet részem. Ez ma már luxus számomra.

18. Nemrégiben indult itt Spanyolországban egy weboldal, amely a házasságon kívüli kapcsolatokat pártolja. Mit gondolsz azokról a párokról, akik bár házasságban élnek, mégis megcsalják a másikat?
– Ennek semmi értelme. Szerintem az embernek szakítania kell, mielőtt mással kezd viszonyt.

19. Szia, Rob! Mióta vártál már arra, hogy szélesvásznon szerepelhess? Szerinted milyen jellemvonásai kell, hogy legyenek egy jó színésznek?
– Olyan 19 éves korom körül kezdtem el gondolkodni azon, hogy profi színész legyek. Ahhoz, hogy valaki jó színész legyen, nagyon különböző jellemvonásokkal kell rendelnie. Nincs ideális összetétel. Szerintem az a legfontosabb, hogy át tudj adni valamit a moziban. És foglalkozni kell az ábrázolandó karakterrel, és ez még nem minden.

20. Milyen állatokkal volt könnyebb, és melyekkel volt nehezebb együtt dolgozni?
– Szerintem az elefánttal volt a legkönnyebb. Szívesen hazavinném. A kutyával viszont nehéz volt együtt dolgozni, mert pár perceként elaludt.



21. Szerinted az Alkonyat-rajongóknak tetszeni fog a Hajnalhasadás filmváltozata?
– Remélem. Ez egy nagyon más film [mint az eddigiek]. Az az igazság, hogy én magam is alig várom már, hogy láthassam.

22. Nem hiányzik London?
– De, nagyon. De csak karácsonykor tudok hazamenni.

23. Helló! Mi volt a legnagyobb hazugság, amit valaha írtak vagy mondtak rólad? Hatással van az életedre és a munkádra, hogy némely média a magánéletedbe tipor?
– Először érzékenyen érintett, mert a körülöttem élőkre is hatással volt. De most már nem érdekel.

24. Szia, Robert! Most, hogy ilyen fiatalon szupersztár lettél, világszerte ismernek, te vagy a legkívánatosabb férfi a bolygón, vannak még beteljesülésre váró álmaid?
– Beteljesülésre váró álmok mindig vannak. Ha az ember nem álmodik… Csak álmodjunk tovább és tovább!

25. Mi alapján döntesz arról, hogy elvállalsz-e egy szerepet?
– Ha megérint. Ha magával ragad, amikor olvasom a forgatókönyvet. Ez alapvető.

Búcsúzom. Köszönöm a kérdéseket. Sajnos már nincs időm többet megválaszolni. Remélem, megnézitek a filmet, és tetszeni fog nektek!

2 megjegyzés:

  1. Hát... ez nekem olyan fura volt XD
    mármint maga az interjú tetszett, csak valahogy nem olyan volt mint a szokványos. Vagy csak nekem tűnt fel hogy ROb a kérdések felénél nem is arra válaszolt amit kérdeztek, vagy egyszerűen csak mellébeszélt?:D Nem tudom, nekem kicsit furcsa volt, de maguk a kérdések is, a legtöbb kb 4-5 sor, amire ROb mond valami snasszot :D
    Ezzel nem cseszegetni akarok senkit, de ez nekem akkor is hülyén jött le. hát még ha benne hagytad volna Ancsi azokat amiket mondtál :D
    egyébként a fordításra nem lehet panasz ;)
    remélem valamennyire érhetően fogalmaztam meg az aggályaimat, ha nem akkor elnézést, ma ilyen fura napom van :P

    VálaszTörlés
  2. Teljesen érthető, sejtem, mire gondolsz. Én ezen viszont nem akadtam fenn. Azért is tettem elé az eredeti szöveget, hogy érezthető legyen a szitu, ami véleményem szerint a következő: az adott internetes lapon, boldog-boldogtalan kérdezhetett. Nyilván az illetők számára ez egyfajta kapcsolódási pont volt, kicsit magukból is meg akartak mutatni valamit, közelebb akartak kerülni kérdéseik által Robhoz, így alakulhatott, hogy a kérdések hosszabbak lettek és személyesebbek.
    Viszont: a kérdésekre meg Rob válaszolgatott (most, hogy saját kezűleg, vagy diktálta a válaszokat, arra nem tippelnék, de azért csakmár tud 2 ujjal pötyögni egy órán keresztül). Azon sem csodálkoznék, ha egy-egy kérdés végére a kérdés elejét el is felejtette volna :P
    Sőt. Lehet, hogy van, amire nem is akart válaszolni.

    De amúgy nekem pont a személyessége miatt tetszett az interjú, rajongói interjúhoz képest sztem egész jó volt! :)

    VálaszTörlés