2011. május 14., szombat

Jackson Rathbone a Gyilkos elmékben!

Csütörtök este - azt hiszem, nem tudok elég hálás lenni érte Briannának, hogy felhívta rá a figyelmemet -volt látható a CoolTv-n a Gyilkos Elméknek az az epizódja, amelyben Jackson Rathbone vendégszerepelt:

Az epizód (ha valaki keresné, a 4. évad 20. részéről van szó) címe: Gyilkos vakáció
Története röviden pedig a következő (vigyázz, spoileres, bár az egész post az lesz. Én szóltam :) :
Az FBI különleges csoportja a tavaszi szünet folyamán a South Padre szigetre utazik, ahol egy skizofrén fickó [őt alakítja Jackson] után nyomoznak, aki nőként csábítja el áldozatait (akik vagány főiskolás srácok), majd férfiként megerőszakolja, majd megöli őket. 

Természetesen a rész elején még csak a gyanú áll fenn, hogy valaki az egyik szállodából az, akit ők keresnek. Jackson karaktere, Adam, egy egyszerű, szerény visszafogott szállodai alkalmazott, amolyan mindenes, karbantartó, akiről kiderül, hogy valamiért közel áll a szintén gyanúba keveredő szállodai vezetőnőhöz. Adam kezedetktől fogva zavart, nem néz az emberek szemébe, önellentmondásokba keveredik, de afféle ártalmatlan srácnak tűnik. A gyilkosságok alapján úgy tűnik, mintha egy pár követné el azokat, a lány elcsábítja a fiatal férfiakat, szexuális játszadozást kezdeményez velük, ennek során megkötözi azokat, majd jön a férfi, aki megöli őket.


Előkerül azonban egy térfigyelő kamera videója, amely során látható, amint az amúgy ártatlannak tűnő Adam egy alkalommal agresszívan viselkedik egy vendéggel (belelöki a medencébe), aki a főnöknőjével próbál kikezdeni. Utánakeresnek a srác előéletének, kiderül róla, hogy apja korábban bántalmazta az anyját is, és őt is.


Beviszik kihallgatni a szállodás csajjal együtt, és amikor hazugságvizsgálóval vizsgálják őket, akkor is azt vallják, nincs közük a gyilkosságokhoz, és a poligráf nem is mutat eltérést, kivéve egy matekos - ellenőrző - kérdésnél, amire Adam azt mondja, nem tudja. Ekkor merül fel a kettős személyiség lehetősége, ekkor jönnek rá, hogyha Adamet felbosszantják, egyfajta átalakuláson megy át, amely során egy arrogánsabb énje kerül előtérbe. Meg kell jegyeznem Jackson hihetetlen hitelességgel hozza mind a zavart, egyszerű fiút, mind az arrogánsat, mind pedig az átalakulást.




Eközben azonban a szállodás csaj is rájön, hogy Adam gyanús, és gyanúja beigazolódni látszik, amikor egy köteg kötelet és egyéb gyilkossághoz szükséges eszközt talál a srác szekrényében. Utánamegy a tetőre, ahol kérdőre vonja, és a kezdetben gyönge, zavart fiú szinte pillanatok alatt átlényegül egy másik személyiséggé, amelyként Amanda néven mutatkozik be. Érdemes megnézni ezt a videót az átlényegülésről, mert sem nem hosszú, a szövege sem túl bonyolult, viszont tökjól látszik benne, hogy milyen frankón oldja meg a feladatot színészileg Jackson:


Amanda tehát lelöki a tetőről a nőt, aki ezidáig segítette életét, ám nem hal meg, így el tudja mondani a nyomzócsoportnak, hogy Adam/Amanda a gyilkos. A nyomozók pedig rájönnek, hogy oda megy, ahová eddig Adamként nem mert: az őt korábban molesztáló apját megölni. Utól is érik a teljesen bekattant srácot, akinél azt ugyan elérik, hogy ne ölje meg az apját, azonban aztán nem "tér vissza" Adam-ként, hanem Amanda marad. Ezután aztán egy Elmegyógyintézetbe zárják, ahol Amandaként éli napjait, és hiába lelkizik ezen az amúgy Jacksonra tökre hasonlító Reid nevű fickót alakító nyomozó, a helyzet nem változik, nem lesz hepiend.
És akkor íme Jackson Amandaként:


Képek innen

6 megjegyzés:

  1. Úristen erre a képre emlékszem :D még Twinformon volt egyszer a Találj ki! játékban és az istenért sem tudtam hogy ki az a barom aki nőnek van öltöztetve :DD

    VálaszTörlés
  2. Bizony-bizony. Nekem is beugrott ám, amikor kerestem az Amandás képet. :))
    Na, akkor most már azt is tudod, hogy miért volt csajnak öltözve :)

    VálaszTörlés
  3. oh bakker!!! az előbb írtam egy tök hosszú kommentet...jaj de utálom az ilyet.. annyira nagyon utálom ha elveszik amit írtam X'D

    igazából nagy vonalakban csak annyit hogy Jackson tényleg nagyon jól hozta a figurát, nekem a passzív srácban tetszett nagyon , a végén szinte éreztem a fájdalmát, ami elég hátborzongató.
    Tetszett a drámai vég, de azért elnéztem volna még egy későbbi részt amiben kiderül hogy Amanda eltűnt Adam testéből, kiűzték eyy ördögűzővel :D
    Különben meg azt hittem csak nekem tűnt fel ahasonlóság, de örülök hogy tévedtem. Imádom ezt a sorozatot és Reid a kedvenc szereplőm <3 és tényleg nagyon hajaznak egymásra, ezért is az utolsó 5 perc a kedvencem a részből.

    Örülök hogy segíthettem :D engem valahogy mindig betalálnak a tw-s fiuk filmjei, jókor kapcsolok :D

    ui: Kim, én sem tudtam anno Jacksont, hogy kapná be! Ő volt az egyedüli akit nem találtam ki xD miatta lettem csak 3ik.:P

    VálaszTörlés
  4. Nem a főnökével (Julie) próbál kikezdeni, hanem Madisonnal, aki a jelek szerint tetszik Adamnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy is Adam a filmben csak egy zavarodott srác, és ő sem túdja hogy igazán mit szeretne hiszen szinte egészen a gyermek korától kezdve Amanda irányítja.

      Törlés
  5. Úristen nekem az egész évad alatt ez a rész tetszett a legjobban, hiszen Jackson alias Adam olyan jóképű és aranyos még a filmben is.

    VálaszTörlés